Jocul-modalitate de instruire-învățare-evaluare

Știm deja că jocul este activitatea cea mai iubită de copii prin intermediul căreia se poate exprima liber, își poate crea propria lui lume și care îi provoacă cel mai mult interes și implicare.
Având în vedere aceste aspecte și  nu numai ne putem da seama că prin această metodă , adică jocul putem face foarte multe lucruri cu copiii , îi putem învăța diferite lucruri, ei înșiși pot învăța diferite lucruri, dar putem și evalua anumite progrese prin joc  , fără ca elevul să simtă acea presiune pe care o simte când face un lucru din obligație. Prin joc se  pune accentul pe copil, el fiind în centrul atenției  , și nu activitatea de predare, respectiv de învățare a anumitor cunoștințe , deprinderi.

Ei bine, jocul poate fi folosit foarte mult și în activitățile școlare  fie în momentul  predării, fie în momentul învățării, ba chiar și în evaluarea acestuia. Trebuie să admitem că transpunerea unui conținut al lecției ce trebuie predat într-un joc nu este deloc ușor, mai ales pentru cadrele didactice, dar nu este niciun lucru imposibil de realizat, ba mai mult s-ar putea să observăm că se vor obține rezultate mult mai bune, elevii vor înțelege mai repede acele informații și le vor reține cu ușurință.
În acest caz, cadrele didactice au o dublă responsabilitate, odată să aleagă informațiile pe care le va preda  și a doua de a încerca să facă acest lucru sub formă de joc, lucru nu tocmai ușor de realizat, necesitând mult timp, concentrare, materialele necesare  și multă creativitate.
Poate mulți dintre noi ne întrebăm sau ne-am întrebat dacă am putea folosi jocul într-o variantă corectă și eficientă atât în predare, învățare cât și evaluare.




Răspunsul este DA!


 Cel puțin la cei mici este cel mai indicat să folosești jocul didactic, deoarece aceștia vor participa cu mult interes la lecție , vor învăța și mult mai repede uneori fără să își dea seama de acest lucru, totul fiind pentru ei în joacă , când defapt ei asimilează cele mai multe informații prin intermediul jocului. De asemenea , și evaluarea se poate realiza prin intermediul jocului didactic; dacă cadrul didactic dorește să vadă dacă elevul are o anumită abilitate/deprindere sau  cunoștințe se poate folosi de joc, prin intermediul căruia poate descoperi dacă copilul a reușit să rețină informația sau nu sau dacă are abilitatea/ deprinderea pe care acesta o dorea sau nu.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Dezvoltarea copilului prin joacă

Beneficiile jocului în învățare și dezvoltare